Eerste dagen op Amecet - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu Eerste dagen op Amecet - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen op Amecet

Door: Hannah van Veen

Blijf op de hoogte en volg Hannah

03 April 2014 | Oeganda, Soroti

Wat een ervaring is dit alles: Na een lange vliegreis van ruim 14 uur, zijn wij aangekomen in Oeganda. In het vliegtuig hadden we het geluk dat we 4 stoelen voor 2 personen hadden, en dus lekker breed konden zitten en genieten. Toen wij op het vliegveld aankwamen was het 20 graden en zat het vol met muggen, best wel wennen allemaal dus. Nadat we onze koffers en visum hadden geregeld stond er iemand op ons te wachten met een bordje PETER EN HANNAH VAN VEEN. Dit bleek onze taxi te zijn die ons naar het geusthouse heeft gebracht, waar we werden ontvangen en onze eerste koude douche tot een feit hebben gemaakt.


Dinsdag:
Wij werden om 8 uur opgehaald door de chauffeur van amecet, na ons geld gewisseld te hebben begonnen we aan de tweede reis van 7 uur rijden. ik dacht lekker me ogen te sluiten met deze reis maar dat heb ik niet kunnen doen, het is zo bijzonder wat je allemaal om je heen ziet. De natuur maar ook de bevolking hoe zij leven. De wegen in Oeganda zijn zeer slecht, je ziet allemaal grote auto's maar ook bussen zonder voorruit met mensen met een helm op erin

  • 03 April 2014 - 17:16

    Carla:

    Ha Hannah!

    Dank voor je verslag. Leuk om te lezen. En… ben ook erg benieuwd hoe je eerste werkdag is geweest! Stoer hoor!

    Kus!

  • 03 April 2014 - 17:27

    Mama:

    Hoi Hannah,

    Mooi verslag hoor. Het is toch onvoorstelbaar dat er op dit moment mensen leven in een wereld die zo anders is. Waar wij misschien niet eens zouden kunnen wennen. Of zou dat over een paar dagen, of weken anders zijn. We volgen je hoor!! Liefs Mama

  • 03 April 2014 - 17:35

    Oma Van Veen:

    Hartelijk dank voor deze eerste dag impressie. Wij zien uit naar het volgende bericht.
    Groetjes en ook van Opa natuurlijk.

  • 03 April 2014 - 19:44

    Linda:

    hoi Hannah,

    Wat geweldig dat je dit durft!
    Ben wel een beetje jaloers hoor, altijd wel gewild maar nooit gedurfd.
    Ben heel benieuwd naar je ervaringen.

    Hartelijke groetjes uit Pijnacker.

  • 03 April 2014 - 20:10

    Florence:

    Hee Han,

    Wauw wat een avontuur heb je al beleefd!
    Ik hoop dat je onderhand al een beetje bij hebt kunnen slapen en dat het werk leuk is.
    Meid geniet ervan en ik kijk uit naar al je verhalen.
    Liefs Florence

  • 03 April 2014 - 21:19

    Jan:

    Hallo Hanna,
    Leuk / fijn dat het goed gaat. Ja, het is daar bijzonder he. Zeker voor ons Nederlanders. Ben benieuwd hoe het je vergaat ook met je werk en de ontmoetingen, van heel bijzondere mensen. Peter weer een goede reis naar huis.
    Hartelijke groet Jan.

  • 03 April 2014 - 21:52

    Ron & Andrea:

    Hoi daar, spannend allemaal. Reizen verrijkt je leven. Geniet ervan. We hopen dat je snel je draai gaat vinden. Peter... Goede reis terug. Groeten Ron&Andrea

  • 03 April 2014 - 21:59

    Opa En Oma.:

    Hallo Hannah Opa hier fijn weet van je te horen er was een jonge zo oud als Ruben is die er nog gaat het goed met hem geef hem een knuffel van mij hij was toen heel verlegen en zicht baar ziek Hou je goed als je vader weg gaat Janneke en .Els zijn harstikke lief hou je daar aan vast en wij bidden voor je.
    Liefs Opa & Oma. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

  • 04 April 2014 - 14:54

    Annet Steenwijk:

    Hoi Hannah,
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben benieuwd naar de andere verhalen. Peter een goede reis vanavond denk ik .En Hannah alle goeds en ik kijk uit naar een volgend bericht.
    Groeten,Annet

  • 04 April 2014 - 18:48

    Anniek Van Veen:

    Hoi Hannah,
    Ik ben het weekeind bij oma en opa.
    Ik denk dat het best een beetje eng is om zo ver weg te zijn, maar ik
    zou wel even bij je willen kijken. Ik weet niet meer.
    Doei groeten van Anniek en oma en opa

  • 04 April 2014 - 20:05

    Peter Van Veen:

    Hier een reactie van mij.

    Het is inderdaad een ongelofelijk cultuursverschil tussen ons en hen daar.
    Dat was denk ik voor jou ook wel overweldigend.
    Gezien de dag van vandaag denk ik wel dat je nu meer het nut en doel van je werk daar kunt zien. Wel vind ik ook drie maanden best lang.
    Ik wil je bedanken voor de afgelopen dagen. Het is voor ons als vader en dochter denk ik heel goed geweest.

    Ik hou van je.

    Peter

  • 06 April 2014 - 20:42

    De Stammies:

    Hi Han,

    Wat een tegenslag zo snel, zo ziek. We hopen en bidden dat je snel opknapt en door mag gaan met het werk wat je daar kan doen.
    Vandaag moest ik eraan denken dat je toen opa en oma Laban, toen je 3 of 4 jaar oud was een zwarte pop voor jou en Lieselotte meebrachten uit Afrika vandaan, dat je daar niets van wilde weten.
    En nu, nu zit je er midden in, prachtig om jou handen te zien op de Whats app foto waar je het babietje de fles geeft. Laat Gods liefde zien in Oeganda! Een hele mooie taak. Gods' zegen we zullen je opdragen in gebed.

    Dikke kus, tante Mies en de rest van de Stammies

  • 06 April 2014 - 20:47

    :

    Hoi Hannah,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen!
    Ik heb veel bewondering voor wat je de komende maanden gaat doen!
    Hou je taai en ik zal aan je denken!
    Liefs Annemieke

  • 07 April 2014 - 21:21

    Marjan De Peinder:

    Hey Hannah,
    Ik ga je volgen!
    Wat ontzettend gaaf dat je dit doet!
    Liefs Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Hannah

Ik zal op deze blog mijn reis naar oeganda en het werk wat ik daar ga doen omschrijven.

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 18264

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Amecet N'ainapakin

Landen bezocht: