Happy family - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu Happy family - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu

Happy family

Door: Hannah van Veen

Blijf op de hoogte en volg Hannah

20 Mei 2014 | Oeganda, Soroti

Deze week hebben we een drukke week gehad, met kinderen proberen naar huis te krijgen. We hebben op dit moment zoveel kinderen dat we vol zitten en geen nieuwe baby's meer kunnen ontvangen. Ook al blijven we gewoon doorgaan, en delen de kinderen de bedden. Het is niet op de verantwoorde manier op die momenten. Dit betekent dat de kinderen die 2 maanden hier zijn naar huis moeten, als ze in goede omstandigheden verkeren. Dinsdag is Lazarus vertrokken, en dat was een van de kinderen waar ik echt van hield. En dan ook nog Jessica op vrijdag, twee kinderen waar ik echt van hield en die mij als ik even last van heimwee had op de been hielden.


Janet gaat achteruit, ze drinkt niet bij haarzelf en heeft dan nu ook een sonde. Op deze manier hopen we dat we haar kunnen aansterken zodat ze bij zichzelf kan gaan drinken. We hebben onderzoek gedaan naar haar bloed en dat blijkt niet helemaal goed te zijn, ze heeft een zeer laag percentage van rode bloedcellen(dus dan snap je ook dat ze geen energie heeft).
Mary drinkt goed bij haarzelf (ze drinkt meer dan ze nodig heeft) maar blijft gewicht verliezen, dus dat moeten we goed in de gaten houden.
Zaterdag hebben we een nieuw prematuur meisje mogen ontvangen van 3 pond, zij ligt in een aparte kamer en heeft elke dag een begeleider om haar te voeden. Dit doen ze om zo min mogelijk mensen bij haar te hebben zodat ze zo min mogelijk infecties en ziektes oploopt.


Deze week ben ik vrijdag erg ziek geworden, in de nacht flauwgevallen en continu overgeven en diarree. Heb daardoor deze week ook me nachtdienst niet kunnen draaien, we weten niet waar het van is. Ik denk zelf dat het misschien oververmoeid is of iets wat daar op lijkt, het slechte slapen en de andere omgeving en psychische omstandigheden putten je echt uit.


Els de eigenaar van Amecet zal van Juni tot en met Augustus naar Nederland vertrekken. Zij zal samen met haar twee jongste dochters daar even de rust op gaan zoeken. Ik was er zelf een beetje van van slag toen ze het vertelde in de meeting. Na de meeting zaten Saffron en ik er nog even over na te praten waarom het ons zo raakte, maar we denken dat dat komt omdat zij de echte leider is en haar kinderen ook gewoon bij ons horen.


Gisteren zijn Promise en Moses ook naar opgehaald door hun familie, het is goed dat zij erheen zijn gegaan. We waren al een maand bezig om contact te zoeken met ze, en vorige week kwamen beide families afhankelijk vragen of de kinderen niet tot December konden blijven. Dat is wat je hier heel vaak ziet gebeuren de families proberen het zo lang mogelijk te rekken om de kinderen bij ons te houden. Omdat ze bij ons gratis eten krijgen, verzorging en de injecties.

Vandaag hebben we 3 nieuwe kinderen gehad, Grace een newborn van 3KG dat is erg groot voor hier maar ik ben op slag verliefd geworden op haar. Een meisje die is ontvoerd en terecht is gekomen in de gevangenis met de dader van 1,5 jaar oud(we weten geen naam van haar of andere informatie) en dan hebben we nog een meisje van 10, zij is bij ons gekomen zover we nu weten omdat ze geen familie meer heeft.

  • 21 Mei 2014 - 10:19

    Ellen Van Veen:

    Hoi Hannah,

    Hoop echt dat je je lichamelijk weer snel beter zult voelen.
    Mooie en duidelijke verhalen over de kinderen in dit stuk.
    Het begint nu al weer aftellen te worden, wat vliegt de tijd!!

    Gods zegen, meis, hou van je!!

    Mams

  • 21 Mei 2014 - 11:47

    Michelle Stam:

    Hi Hannah,

    Wat een prachtig verslag heb je geschreven. Het is mooi werk wat je doet, ondanks dat het emotioneel wel heel zwaar voor je moet zijn.Vervelend als je lijf je zo in de steek laat. Hoewel ik wel vind dat je er op de foto's heel goed uitziet. Heel veel sterkte nog. Één maandje nog dan zijn je ouders er alweer.

    Dikke kus.
    De Stammies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Hannah

Ik zal op deze blog mijn reis naar oeganda en het werk wat ik daar ga doen omschrijven.

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 18246

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Amecet N'ainapakin

Landen bezocht: