9 kinderen voeden in de nacht! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu 9 kinderen voeden in de nacht! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu

9 kinderen voeden in de nacht!

Door: Hannah van Veen

Blijf op de hoogte en volg Hannah

25 Mei 2014 | Oeganda, Soroti

Deze week hebben we weer veel mogen doen, der zijn nu 9 kinderen die we in de nacht om de 3 uur moeten voeden, en 2 op sondevoeding. dat betekent dat de nachten ontzettend hard werken zijn en je continu bezig ben, de laatste dagen hebben we geen stroom gehad en daardoor moet je alles met olielampen en gekookt water maken en regelen.

Ik heb woensdag mee mogen gaan voor inenten van 2 van de oudere baby's, het is zo waanzinnig om in het ziekenhuis te zitten omdat het zo ontzettend anders is dan het ziekenhuis in Nederland. Ook worden we altijd als eerste geholpen omdat we van Amecet zijn en we er elke week wel 2 of 3 keer zitten.

Janet heeft woensdag een bloedtransfusie ondergaan, ze is nog steeds niet helemaal in orde haar huid heeft een geel achtige gloed, ook drinkt ze niet bij haarzelf en zit ze daarom nog steeds aan de sondevoeding.
Mary doet het aardig, ze drinkt niet meer wat ze precies nodig heeft maar ze komt er wel omdat haar zuigbehoefte aanwezig is. Zo kunnen wij zien dat ze wel de energie heeft om het te voldoen.
Max heeft deze week ook een sonde voor vocht en medicijnen gekregen, hij krimpt met de dag en eet en drinkt niet meer bij zichzelf. De sonde hebben wij toegepast omdat je het vocht nodig hebt voor je spieren en gewrichten om geen kramp te krijgen, zijn lijdensweg is al zo lang en hard we willen het niet erger maken dan het al is.

Zaterdag hebben we een nieuwe tweeling binnen gekregen van 1,5 week, hun moeder is een dag geleden overleden. De kinderen wegen 1,9 en 1,8 KG en over de gezondheid kunnen we nog niet zo heel erg veel zeggen. Het zijn twee meisjes met de roepnaam Rose en Betty.

Vandaag zal ik een nachtdienst hebben dus ben heel erg benieuwd hoe dat gaat lopen met zoveel kleine baby's, die continu gevoed moeten worden. De nachtdienst is van 6:00 PM tot 7:30 AM en dan heb je daarachter op maandag een B dienst van 3:00 PM tot 9:00 PM.

Janneke en ik hopen volgende week dinsdag tot donderdag even naar een hotel te kunnen gaan, dit kan alleen doorgaan als er geen zieke kinderen worden gebracht of bij ons ziek worden. We willen daar even tot rust komen en genieten van het zwembad een warme douche en bovenal een lekker bed, ik kan daar ook me visa verlengen dus hoop dat dat allemaal gaat lukken. Ik moet me visa verlengen voor 2 dagen!!!

• 25 Mei 2014 - 15:43

Ds. P.J.Krijgsman:

Beste Hannah,

't is echt intensive care, die jullie aan de kinderen geven. Wat zouden ze veel missen,als ze deze zorg en liefde niet kregen! Ik hoop, dat jullie even rust kunnen nemen en dat bovenal de Heere Zijn liefde en kracht continue met jullie deelt. Hartelijke groet, ook van mijn vrouw.

• 25 Mei 2014 - 19:44

Opa & Oma Van Veen:

Hoi Hannah,
    Leuk weer wat van je te lezen. Lekker druk zo in de nacht.
    Wij zijn bij Rokus en Aria in Mechelen. Die hebben nu ook de blog gelezen en
    zijn zeker wel onder de indruk van alles wat jullie daar doen.
    Het is te hopen dat dit werk door mag blijven gaan in de komende 30 jaar want zolang
    zal het wel duren voordat het, en/of is opgelost en/of door locale mensen kan worden
    opgepakt. Wij denken dat daar een generatie aan tijd mee heengaat.
    Geniet van de komende rustperiode, van het warme water, van het zwembad,
    van het eten en van alle dingen die je (nog) niet hebt genoemd.
    Groeten en liefs van Opa, Oma, Aria en Rokus.

• 26 Mei 2014 - 05:43

Opa En Oma Laban:

Lieve hannah we zijn trots op jouw we leven met je mee van uit de usa met dit indruk wekkend gebeuren en hopen dat je de gelegenheid toch krijg samen met janneke die paar dagen afstand te nemen en energie op te doen voor de laatste maand we bellen je weer snel let op na onze naam liefs opa en oma.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 Mei 2014 - 22:03

Hanneke En Pieter Schuilenburg:

Beste Hannah,

Even een berichtje uit een nat Benthuizen. Drukke tijden voor jullie in Oeganda. Wel geweldig wat je allemaal kan doen voor deze kinderen. Als ik je verhalen lees, dan denk ik vaak aan mijn/onze reizen in Afrika, aan de kinderen en ouderen: vaak met heel weinig tevreden! En afhankelijk van jouw aanwezigheid. Naast de cultuurverschillen en dingen die wij als westerlingen niet of nauwelijks begrijpen, kan jij jouw naaste liefhebben in het werk wat je doet. Geweldig!!! We wensen en bidden je Gods zegen! H&P

• 28 Mei 2014 - 23:27

Marieke:

Och wat een verschil, de foto van Maxie..... :(

GENIET van je hotel en je zachte bed en de warme douche en het lekkere eten!!!!
    En het zwembad. haha!