Yoga!! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu Yoga!! - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Hannah Veen - WaarBenJij.nu

Yoga!!

Blijf op de hoogte en volg Hannah

14 Juni 2014 | Oeganda, Soroti

Max praat terug als je tegen hem praat. In mijn nachtdienst begin die om 5 uur met het zeggen van "Yoga Yoga hihihi". Dat is een begroeting die wij hier in Afrika gebruiken, het is een prachtige jongen. Hij glinstert de hele dag, lacht, eet en drinkt het is geweldig om deze opleving mee te mogen maken.

Op dit moment is Amecet vol we hebben 15 baby en in totaal 27 kinderen, deze week hebben we nog veel politiezaken gehad. Dat betekent dat we op dat moment 33 kinderen hadden, en we ouders en/of familie met baby's terug naar huis moesten sturen die om een plek vroegen. Dat maakt het heel tweestrijdig en moeilijk om het te accepteren dat je ze niet kan aanpakken.

Baby Grace heeft een infectie in haar darmen op dit moment krijgt ze daar antibiotica voor, het is moeilijk om haar zo te zien. In mijn nachtdienst heeft ze de hele nacht gehuild en op me borst gelegen zodat ik door kon gaan met de andere werkzaamheden die van je gevraagd worden. De nachten vliegen om op Amecet, ze zijn ontzettend heftig maar doordat je de hele tijd bezig bent is de tijd zo voorbij.

Michael heeft zijn datum gekregen wanneer die naar huis mag met zijn adoptieouders. Zij zullen hier de 21e van juni zijn om hem beter te leren kennen en de 24 mag die dan echt mee het vliegtuig in naar de USA. We zijn heel erg benieuwd naar hoe de ouders gaan reageren, ze hebben wel een film van hem gezien en zijn profiel gelezen, maar Michael is spastisch en in zijn manier van communiceren heel duidelijk. Het is alleen dat je hem moet begrijpen en leren kennen, hij heeft moeite met nieuwe mensen en omgevingen. Daardoor maakt dat het allemaal nog wel een stukje spannender.

Met mij gaat het erg goed, heb het ontzettend naar me zin op Amecet en voel me geborgen. Het voelt raar dat ik over 2 weken al afscheid moet nemen van deze mooie familie en kinderen. Ik voel me erg gezegend dat ik dit werk heb mogen doen en mijn steentje heb mogen meedragen. Het heeft mij ontzettend aan het denken gezet en laten zien dat leven en dood heel erg dicht bij elkaar liggen, daarbij heb ik ook een ander beeld gekregen van het leven en de luxe waar wij in leven.

  • 14 Juni 2014 - 19:22

    Opa En Oma Van Veen:

    Heel fijn dat het goed gaat en dat je je geborgen voelt.
    Het zal wennen zijn als je weer terug bent.
    Gr. en een goede zondag

  • 14 Juni 2014 - 19:57

    Ron Van Veen:

    Een mooie update weer Hannah. We zien er toch ook weer naar uit als je hier weer bent. Een indrukwekkende levenservaring rijker. Gr Ron

  • 16 Juni 2014 - 22:03

    Annetsteenwijk@live.nl:

    Hoi Hannah,
    Bijzonder om telkens weer je belevenissen en ervaringen te lezenwe wensen je nog een fijne tijd op amecetamecet.Ik zou wel eens om een hoekje willen kijken daar.
    Groeten,Annet en natuurlijk ook van Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Soroti

Hannah

Ik zal op deze blog mijn reis naar oeganda en het werk wat ik daar ga doen omschrijven.

Actief sinds 19 Maart 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 18262

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 02 Juli 2014

Amecet N'ainapakin

Landen bezocht: